Cezasız Eğitim 2 - Timaş Yayınları

cezasiz-egitim-2-9786050828757.jpg
INSTAGRAM PAYLAŞIMLARI

Cezasız Eğitim 2

Kalıcı olan öğrenmek değil, edinmektir.
Marka: Timaş Yayınları
Kitaplık: Aile Kitaplığı
Diziler: Aile Eğitimi
Sayfa / Ebat: 232s. / 15,5x21,5
İlk ve Son Baskı: Ekim’18 / Ocak’21
Baskı Sayısı: 3
ISBN: 978-605-08-2875-7
Barkod: 9786050828757
Üst Başlık: Edinerek Öğrenme ve Pratik Uygulamalar
225.00 TL

KDV Dahil Fiyat

Arka kapak

Çocuk bir türlü söz dinlemiyor, kardeşine kötü davranıyorsa…

Ödevini yapmıyor, okuldan sürekli şikâyet geliyorsa…

Aile içindeki sorumluluklarını yerine getirmiyor, yetişkinlere saygısızlık yapıyorsa…

“Bu davranışların karşılığını görmeli,” deyip cezalandırmalı mı?

Yoksa “Artık baş edemiyorum,” diye ilaca mı başlamalı?

Kızarak, azarlayarak, ceza vererek çocuğun davranışları düzeltilebilir mi? Yoksa ceza, yetişkinin çaresizlik gösterisi midir?

Evet, ceza bir eğitim aracı değil, bir aşağılama davranışıdır…

Cezasız Eğitim kitabında çocukla çatışmanın onun kişilik gelişimini nasıl etkilediğini, tepkisel hale getirdiğini, öfke kontrolünü bozduğunu... Cezanın kısa vadede işe yarasa da uzun vadede çocuğa değersizlik hissi yaşattığını ayrıntılarıyla anlattık.

Peki, kızmadan, ceza vermeden çocuk eğitimi olur mu? Olursa nasıl olur?

Cezasız Eğitim 2’de işte bu soruların cevabını aradık.

Pedagog Adem Güneş, Cezasız Eğitim 2'de ‘öğrenme’ yerine, ‘edinmeyi’ tarif etti. Edinebilmek için ‘merak-heves-istek’ üçlüsünün önemini anlattı. ‘Kalıcı Öğrenmenin Üç Derinlik Boyutu’na değindi.

Çocuğun kişilik gelişimini önemseyen anne babalar ve eğitimcilerin bakış açısını değiştirecek bir kitap…

Editörün görüşü
Cezasız Eğitim kitabı kişiliğin nasıl geliştiğini ve ödül ve ceza gibi kavramların bu süreçte çocuğu nasıl zarara uğrattığını anlatıyordu. Cezasız Eğitim 2 ise ilk kitapta sunulan sağlam teorik zeminin üzerine pratikte, özellikle okul çağı çocuklarında eğitim sürecinin nasıl şekillenmesi gerektiğini anlatan bir kitap. Yazar, öğrenme yerine edinme kavramını özellikle vurgulayarak okulun ve öğretmenin temel fonksiyonunun çocuğu eğitmek, ona bir şeyler öğretmek olmadığını, çocuğun yaşam içinde öğrenmesine ve yeni bilgileri edinmesine, yani kendine mal etmesine nasıl eşlik edileceğini anlatıyor.
En önemli cümle
Çocuğun bir bilgiyi edinmesinde üç temel şart vardır: Güven, hoşgörü ve tevazu. Bir eğiticinin en önemli özelliği nedir?” diye sorsalar, “Sükûnetidir,” diye cevap verirdim. Zira öğrenme, ancak sükûn halinde olursa derinlik kazanır.
Bu kitap neden önemli
Çocukluk döneminde başlayan eğitim hayatı boyunca ailelerin ve eğitimcilerin dikkat etmeleri gereken konu başlıklarını bu kitapta bir araya geliyor. Çocukları örselemeden, mizaç ve fıtrat özelliklerini göz ardı etmeden potansiyellerini açığa çıkarabilmek için yapılması gerekenler pekiştirici örneklerle açıklanıyor.
Anahtar kelime
Cezasız Eğitim, Edinme, Öğrenme, Okul, Eğitim, Kişilik Gelişimi, Hiperaktivite, İletişim

Diğer kitaplara göz atın

Yeni
insani-tanima-sanati-9786050848663.jpg

İnsanı Tanıma Sanatı

Alfred Adler
Timaş Yayınları
125.00 TL
Yeni
bir-sinir-sistemi-romani-9786050848526.jpg

Bir Sinir Sistemi Romanı

Timaş Yayınları
180.00 TL