Ashabın Hz. Peygamber'e duyduğu sevgi dünyalar kadardı.
*
Efendimizi sevmek, Onun tarafından sevilmek ve cennette Ona komşu olabilmek, kulluğun cennette vücut bulmuş en büyük bedeli, salih kulların cennete dair en büyük emelidir.
*
Sevgi imanın nabzıdır, nefret imanın kabzıdır. Sevgi imanın gizidir, manevi canlılığının izidir. Ondan sebep sevmek nebevî bir tarz, belki sünnet, belki farz…
*
Sevmek sünnettir, saygı duymak sünnettir, sadakat, sünnettir, tebessüm etmek sünnettir, diğerkâmlık sünnettir.
*
Sünnet bir iç mimari, bir ruh inşası ve inkılabıdır.
*
Bugün insanlığın içinde kıvrandığı medeniyet krizinin asıl nedeni insanlığın merhamet ve muhabbet peygamberinin rehberliğinden uzaklaşmış olmasıdır.
*
Modern cahiliye hastalığının devası Hz. Peygamber’in rahmet ve sevgi fışkıran nebevi şahsiyetidir.
*
Müminin kalbi tıka basa aşk-ı Resul dolmalıdır.
*
Cennet ki, Peygamber özleminin dineceği yerdir.
*
Müminin cenneti, gülden âlâ buram buram Peygamber kokar.
*
Sünnet Kur’an’dan hayata uzanan koldur. Sünnet insanı cennete götüren yoldur.
*
Hz. Peygamber'e sıradan bir insan demekle sıradan bir insana peygamber demek arasında fark yoktur.
*
Peygamberimiz, nübüvvet yolunun sonu, risâlet dağının zirvesidir. O, olmadan din olmaz, O olmadan hikmet, merhamet, adalet olmaz.
*
Salavat ümmetin Peygamber’ine ilan-ı aşkıdır.
*
“Namaz” olan “salât” ümmetin miracı ise “salavat” olan “salât” ümmetin İsra’sıdır. İsra olmadan Miraç hayaldir.
*
Hz. Peygamber’le ilişkimiz anmak, anlamak ve adanmak şeklinde üç temele sahiptir. Çünkü vahyin kurmayı istediği toplumsal düzeninin kurucu ilkesi Kur'an'a göre Hz. Peygamber’dir.
*
Sünnet Kur’an’ın anlaşılmasında bizzat Allah tarafından inşa edilmiş bir yoldur. Sünnetten sapan Kur’an’da sapar. Kur’an’dan sapan da Hak’tan sapar.
*
Sevgi imanın nabzıdır; nefret imanın kabzıdır.
*
İnsan, kalbinde bir genişlik, inşirah, manevi bir haz hissettiğinde ancak tuttuğu yolun doğru, yaptığı işin istikamet üzere olduğuna karar verebilir.
*
Kur'an muhyidir; yani Kur'an ihya eder, yani hay kılar, yani can verir. Öyle ilahi emir ve yasaklar içerir ki, toplum ona sokuldukça hayat bulur, toplum ondan uzaklaştıkça komaya girer, insanlığından çıkar.
*
Rahmet, merhamet, sabır, sevgi, ilgi, Hz. Peygamber’in tebliğ metodunun esasıdır.
*
Kalbi ıslah edip mamur kılmadan insan manevi terakkide bir arpa boyu yol alamaz.
*
Onun çölün bereketsiz kumlarının arasında inşa ettiği toplumun kökü, Hz. Peygamber’le ashabın arasındaki tebliğ ilişkisinin esası sevgi, saygı, ilgi, alaka, affetme, müsamaha ve muhabbete dayanır.
*
Allah Resulü'nün nebevi kişiliği, risâlet ile ilgili şahsiyeti sabitkademdi, ümmetin her müntesibi için aynı istikrar ve sebata sahipti.
*
Hz. Peygamber’in metodu; sevgi, saygı, ilgi, alaka, müsamaha, merhamet, sabır ve tedrice dayalı bir yöntemdi.
*
Kalbine Kur'an indirilen Hz. Peygamber'in beyanı olmaksızın Kur'an'ı anlama ve açıklama yükünün altına giren her akıl; sağlıklı tefekkürün en önemli kıstasını zayi ettiği için Kur'an'a göre daha ilk kertede maluldür.
*
İmanın canlılık alametlerinden biri de mümini sevmek ve onun derdiyle dertlenmektir.
*
Sevgi her zaman ve zeminde insanı hayra sevk eden külli eylem prensibine dönüşür; insanın her şeyini çeker, çevirir, yönetir, düzenler.
*
İnsanın tatmin edici bir cevap bulmadığı bütün travmatik sorularının ve sorgulamalarının gerçek cevabı Hz. Peygamber’in yaşamındadır. Onu örnek almak cemi cümle soru ve sorunların tek çözümüdür.
*
Evinde mutluluk arayan kimse bunu Peygamberimizin hane-i saadetinde aramalı. Bir baba ve bir eş olarak Hz. Peygamber’in ev ahlakını incelemeli. Bunun dışında hiçbir izm ve ideoloji Hz. Peygamber’in rehberliğinin sağlayacağı saadeti temin edemez.
*
İslamiyet eşittir insaniyet; medeniyet eşittir din. Din varsa medeni, din yoksa vahşidir insan.